Tweede week - Reisverslag uit Parksville, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Parksville, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu

Tweede week

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Hettie en Gavin/Jan en Corrie

04 September 2014 | Canada, Parksville

Het vervolg van onze reis:
Bij de O'Keefe ranch was helemaal geweldig! Jaap had kaartjes geregeld voor de cowboy diner show daar. Rob Dinwoody trad op met countrymuziek en in dichtvorm werd een stukje geschiedenis verteld. Eten was heerlijk met angus steaks, mais, salades en de avond eindigde bij kampvuur met muziek, SUPER! Zo leuk om dit met tante Bets, Jaap en Lisa te doen.

Zaterdagochtend, als Hettie en Gavin uitslapen, neemt Jaap ons en zijn moeder mee naar de parade in Armstrong, waar de middenstand, politiek en verenigingen in of op een praalwagen meerijden, er is een piperband en prachtige mooie auto's en tractoren. s'Middags doen we een toertje winery's aan om wijn te proeven en kopen, o.a. Ook de Mission Hill, we zijn nog net niet dronken als we thuiskomen. Okanagon lake staat bekend om zijn vele wijnen. En we bezoeken Predator Ridge, een heel bekend luxueus golf resort met drie golf yards met 18 holes, en we drinken wat op de patio van Sparkling Hill hotel, wat ingericht is met Swarowski, echt schitterend! Voor even voelen we ons rijk.

Zondag 31 augustus werden we wakker van coyotegehuil. Na het ontbijt (elke keer weer super met pancakes, maple sirop, fruit uit eigen tuin en cereals) neemt Jaap ons mee naar zijn buurman, die een collectie gerestaureerde oude motoren in zijn kelder heeft staan, die we mogen bewonderen, wow! We mogen ook zijn werkplaats zien. Dan nemen we afscheid van de familie en bedanken Jaap hartelijk voor zijn gastvrijheid; Gavin vond dit de beste bed and breakfast van heel Canada! We rijden richting Kamloops, Hope tot aan Harrison hot spring.

Maandag 1 september rijden we na het ontbijt met eieren en spek
Richting Vancouver stad waar we uitkomen op Capilano River RV park, hier hebben ze een zwembad en een hot tub! Er wonen veel natives(indianen) in deze buurt, we zien ze zalm vissen uit de rivier. Ik doe de was want deze camping had een laundry.

Dinsdag 2 september beetje uitgeslapen en na het ontbijt op de bus gestapt naar down town, het regent vandaag. We lopen door Gastown een soort achterbuurt met heel veel zwervers, junkies en hoeren. Het rook er overal naar goedkope wiet. Toen naar Chinatown, de grootste nederzetting van Aziaten buiten Azië. Allemaal winkeltjes en restaurantjes en heel veel Chinese mensen, byzonder hoor! Daarna met de bus naar Stanly Park waar we het aquarium bezoeken met dolfijnen, zee otters en hele grote haaien en beluga's. Gavin blij want ook Nemo woont hier.

Woensdag weer op pad naar de Ferry naar Vancouver island. Hier is het prachtig weer! We rijden de Ferry af en doen eerst boodschappen en dan tot aan Parksville gereden waar we een nacht boeken in een heel lux resort aan de Georgia street.

Morgen gaan we eens richting Tofino en strand aan de Grote Oceaan. Vrijdag gaan we naar jarige nicht van Jan in Port Alberni

• 04 September 2014 - 08:54

Cor Lanser:

Ziet er geweldig uit, mooie foto,s !
    Het zal af en toe wel kriebelen dat je niet op de motor zit.
    Veel plezier !
    gr Cor

• 04 September 2014 - 14:47

Ma En Jaap:

Jullie zien een hoop moois en maken heel veel mee!!! Geniet ze!!!
    Groetjes vanuit een zonovergoten Egmond.

• 04 September 2014 - 14:55

Gina:

Het lijkt wel een museum bij de buurman thuis

• 04 September 2014 - 17:26

Jack En Lies Van Emst:

leuke belevenissen, een echte vakantie! veel plezier met de rest van de reis, en tot ziens.

• 04 September 2014 - 20:34

Cindy. Rijkenberg:

Leuk verhaal weer Corrie :)
    Veel plezier!

• 05 September 2014 - 21:39

Henk En Jeanne:

Prachtig allemaal die verhalen.
    Vorige keer dat Hettie schreef over de icefield parkway dat was precies zo als ik het ook ervaren heb.
    Ik herinner mij ook dat hotel met al die swarowsky stenen, waar Jaap toen over vertelde, dus dat hebben jullie nu gezien.
    Geniet maar lekker verder met elkaar.
    Groetjes, Jeanne en Henk.