Geland - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu Geland - Reisverslag uit Calgary, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu

Geland

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Hettie en Gavin/Jan en Corrie

24 Augustus 2014 | Canada, Calgary

We zijn veilig geland op deze lange dag. Gertjan heeft ons vanmorgen door een buitje regen naar schiphol gebracht, waarvoor dank Gertjan! Eenmaal binnen, en de koffers ingecheckt alvast onderweg naar het vliegtuig, gaan we eerst wat eten en drinken. Hettie en mijn persoontje zoeken nog een parfumzaakje op terwijl de mannen zich zoet houden met I-pad en smartphone. Dan is het tijd om naar de gate te gaan en te boarden in de grote Boeing. We zitten aan de zijkant achter elkaar met naast ons twee canadese jongetjes van 6 jaar oud die met mensen reizen die vrienden van hun ouders zijn. Onvoorstelbaar, zulke jonge kinderen en dan zonder ouders reizen. Tijdens de reis hielden ze zich kranig maar op den duur werden te toch wat ongedurig en helemaal op het eind van de reis lagen ze knock out,maar ja wat wil je, 8 uur zitten is ook wel erg lang! We konden ons goed bezig houden met het videoscherm, films, muziek, tv. En op deze lange reis kregen we wel twee keer eten van het vriendelijke personeel. Toen we geland waren in Calgary moesten we nog even blijven zitten want er was een kind onderweg ziek geworden en daarvoor kwam er een dokter aan boord. Pas toen deze met het zieke kind en zijn ouders (die ook nog eens de begeleidende volwassenen bleken van die twee jongetjes naast ons) het vliegtuig uit waren, mochten wij eruit. Op de luchthaven werden we net als drie jaar terug weer verwelkomd door de gastvrouwen- en mannen met hun witte Stetson en rode uniform. De koffers hadden we vrij snel. Zo'n aardige gastvrouw hielp ons de weg naar de plek waar we een shuttle konden bellen voor het hotel maar dat hoefde al niet meer want er kwam er al een aanrijden. Inladen en rijden maar. De mevrouw achter het stuur liet ons een stukje Calgary zien. Ze vertelde dat ze voor haar gevoel al wel 10 jaar aan het bouwen zijn aan de nieuwe luchthaven. Goh, dat was 3 jaar terug ook al. We reden langs een hele grote golf course. Bij het hotel ingecheckt, beetje uitgepakt, gedoucht. Het is hier zo'n 15 graden, niet zo heel warm dus maar windstil en halfbewolkt. Prima weer voor de eerste dag in Canada. Morgenvroeg gaan we de camper ophalen en op naar de Rockies. Jippie! Foto's hebben we nog niet gemaakt, maar die volgen snel in de komende dagen.

• 25 Augustus 2014 - 00:12

Henk En Jeanne:

Fijn dat jullie goed geland zijn. Leuk om te lezen van die gastvrouwen- en mannen omdat we weten hoe ze eruit zien. We reizen met jullie mee door de Rockies.
    Groetjes en slaap lekker.

• 25 Augustus 2014 - 12:21

Ma En Jaap:

Hoi Jan en Corrie, Hettie en Gavin, fijn dat jullie veilig geland zijn. Ja ja, het is wel een lange vlucht, maar nu kunnen jullie lekker genieten. Gisteravond om 24.00 uur had ik nog een sms'je gestuurd of jullie al geland waren. Maar ik denk dat jullie dat niet ontvangen hebben.
    Nu zo meteen op naar de camper en dan lekker de Rockie's in. Heel veel plezier we zien jullie foto's tegemoet!! Groetjes en liefs van ons hier vanuit een koud en kletsnat Egmond.

• 25 Augustus 2014 - 15:02

Cor Lanser:

Fijne vakantie !

• 25 Augustus 2014 - 15:17

Wim Cortjens:

Fijne vakantie........ geland was voor mij goed te lezen, de rest is errug klein.

Kan je miskien een groter lettetype nemen.

Goede reis verder.

• 25 Augustus 2014 - 19:55

Cindy:

We wachten op de 1e foto's :)

• 25 Augustus 2014 - 20:02

Hans En Ellen:

Goed bericht en fijn dat jullie goed aangekomen zijn.Veel plezier verder en we gaan jullie volgen.
    Bord te koop'' staat bij ons in de tuin mischien zien we jullie nog als jullie thuiskomen(haha)"
    vakantie groeten van Hans en Ellen

• 25 Augustus 2014 - 20:35

Jake:

fijn dat jullie goed op weg zijn, ma Bets ook goed in Vernon gearriveerd.
    leuke blog Corrie, goed te lezen nadat ik tot 125% had ingezoemd.
    see you
    jake

• 26 Augustus 2014 - 00:20

Willeke:

hoi Lubbers en Mitchell! Ik vond het bijzonder te lezen in welke opstelling jullie gereisd hebben! Inspirerend idee! Wat betreft het weer: het is hier niet veel warmer. Slaap lekker!