De vierde en laatste week - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu De vierde en laatste week - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu

De vierde en laatste week

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Hettie en Gavin/Jan en Corrie

17 September 2014 | Canada, Radium Hot Springs

Zo, ik moet flink terugbladeren in mijn schriftje om even terug te halen waar ik gebleven was met mijn verslag.

Donderdag 11 september
Gister waren we een flink eind richting veerboot Schwartzbay-Tsawassan gereden. Van de camping naar de boot was maar 13 km. Het zonnetje schijnt nog steeds lekker, wat boffen we toch! Ik ontmoette gister op de camping nog 2 oudere mensen, die bleken in de jaren 60 vanuit Nederland naar Canada geëmigreerd te zijn, nu 80 en 81 jaar!! Met een piepklein caravannetje! Respect hoor. Onderweg op de boot gaan opeens de alarmbellen en personeel hysterisch heen en weer te rennen blijkt er een man overboord geslagen maar later werd omgeroepen dat dat van een andere veerboot was maar wel drie boten in de buurt hielden halt om hulp te bieden. Wat een consternatie! Aan de overkant niet zo ver gereden maar we zaten wel mooi bijna in de USA.

Vrijdag 12 september is helaas de laatste dag hier voor Gavin en Hettie. Ze gaan hun koffers alvast pakken. We gaan daarna nog lekker dagje uit in Surrey. We rijden naar Cloverdale, waar nog hele oude historische gebouwen staan (veel films opgenomen hier). We bezoeken historisch museum. Vervolgens bezoeken we fort Langley. We leren veel over de geschiedenis. Einde middag zetelen we ons lekker op een terras van een restaurant, blijkt het net "Oktoberfest" weekend te zijn dus de bediening loopt in dirndljurk en lederhosen, haha.

Zaterdag 13 september zetten we Hettie en Gavin af op International AirPort Vancouver. Dag lieverds, het was super, goeie reis, welthuis en tot volgende week. Dan rijden wij naar Chilliwack want daar woont tante Gijs (van Jan) en die had in Port Alberni bij de reünie gevraagd of wij haar wilden bezoeken. Toevallig zit de Nederlandse familie ook daar dus gezelligheid alom. Zij gaan maandag weer terug naar Nederland. Einde middag zoeken we een camping in de buurt bij een rivier.

Zondag 14 september hebben we 300 km gereden richting Kamloops, prachtige weg slingerend tussen de bergen, onderweg geluncht stukje van de weg af, moesten we een cattle guard (soort wildrooster) over want er liepen koeien los. We komen op een alleraardigst campinkje aan een meer met een klein strandje tussen de bergen, zo mooi! Dit is genieten.

Maandag 15 september, berichtje gestuurd naar Hettie en Gavin want die zijn vandaag 2 jaar getrouwd. Er hing een prachtige nevel over het meer vanmorgen. Vannacht heb ik de sterrenhemel bewonderd bij heldere maan. Na heerlijk ontbijten op deze rustige camping zetten we onze reis voort richting Revelstoke, we rijden over de Big Eddy road(1 East) met grote trucks en naast de weg lange treinen. Bij Blind Bay doen we boodschappen in een farmer's Market. En we picknicken bij Sicamous. Bij Revelstoke rijden we het National Park in en bestijgen Mount Revelstoke, bijna 2000 meter hoog, prachtig uitzicht. De weg er naar toe heet Meadows in the sky Parkway. Bovenaan RV geparkeerd en met een shuttlebus met de parkranger nog hoger met adembenemend uitzicht. Dit houdt ons paar uur zoet. Einde middag rijden we nog de 35 km naar canyon hot springs(totaal 335 km gereden vandaag). Hier gaan we eerst lekker zwemmen in het warme water en ontmoeten hier een aantal Nederlanders (die vind je ook overal ter wereld!). Het is hier aardedonker en er komen lange treinen tussen de bergen doordenderen.

Dinsdag 16 september
Vanmorgen werd ik al vroeg wakker van een trein, wat klinkt dat hier in die bergen! Na het ontbijt rijden we eerst terug naar Revelstoke om te tanken want we staan bijna droog en de volgende tankplek is 100 km verder in Golden. Er wordt hier veel aan de weg gewerkt, construction heet dat en dan moet je dus even wachten want er is maar 1 weg. We bezoeken onderweg het Giant red cedar trail, hele grote bomen, mooi om te zien. Deze weg in de bergen is prachtig, veel tunnels en besneeuwde toppen. Jan vindt het hier erg relaxt rijden. We passeren de Rogers pass. In Golden lunchen we bij Tim Hortons. We hebben een tijdzone gepasseerd, de klok moet een uur vooruit, het is nu Mountain time. Dan rijden we nog een stukje zuidelijk naar Radium hot springs waar we op een leuke camping een paar nachtjes boeken want morgen willen we hier ook de hot springs bezoeken.
Verder plannen we dan donderdag naar Banff te rijden en vrijdag zoeken we een camping in de buurt van Calgary/Airdrie. Want tja, zaterdag gaan we de camper inleveren, we zullen wel over de 4000 km zitten. De campermaatschappij brengt ons dan met de shuttle naar het vliegveld en zondagochtend komen we dan aan op Schiphol. Zal wel wennen zijn voor ons.

• 17 September 2014 - 09:19

Matt:

Is de plaats waar nu jullie nu zijn gebruikt voor de film Cars? Zo ja, willen jullie dan heel veel foto's maken? Dikke kus Matt

• 17 September 2014 - 09:22

Gina:

Wat zullen jullie de natuur gaan missen. Na al die prachtige foto's hebben wij ook zin om Cannada te ontdekken. Alvast een hele goede reis toegewenst!

• 17 September 2014 - 09:41

Gavin:

Niet de laptop vergeten ...

• 17 September 2014 - 11:19

Cor Lanser:

Mooie foto,s vooral die op z,n kop staan, had je teveel gedronken ?
    gr Cor

• 17 September 2014 - 15:25

Corrie:

Cor, drinken doen we hier genoeg, bier en cider vooral, maar ik zit steeds te stoeien met die foto's, sorry.

• 17 September 2014 - 19:34

Hettie:

Wat een km hebben jullie gemaakt zeg! Veel plezier nog de laatste dagen!

• 17 September 2014 - 21:53

Henk En Jeanne:

Heerlijk, al die verhalen. Wat leuk dat je middenin het oktoberfest terecht kwam, dat is toch wel hilarisch.
    We gaan op onze Canada kaarten even nazoeken hoe jullie gereden zijn. Een heel goede terugreis en tot spoedig weerziens.

• 17 September 2014 - 22:23

Sjenet En Jo:

Alweer mooie foto's en een leuk verslag. We krijgen steeds meer zin om ook eens die kant op te gaan. Wel jammer dat het er bijna op zit, maar dan kunnen wij wel van al jullie verhalen genieten. Komend weekend de MA, dan zien we in ieder geval Gert-Jan vast. Geniet van jullie laatste dagen daar en een hele goede terugreis gewenst. We hopen jullie weer snel te zien!

• 18 September 2014 - 12:40

Antoon En Ineke Tonen:

Wat hebben jullie een geweldig mooie reis gemaakt en dan gaat de tijd erg snel. Verschillende dingen herkennen wij nog van onze reis. Geniet nog van de laatste dagen en een hele goede terugvlucht.
    Groetjes ons

• 18 September 2014 - 16:50

Corrie En Jan:

Dank voor al jullie leuke berichtjes!