De derde week - Reisverslag uit Saanich, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu De derde week - Reisverslag uit Saanich, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu

De derde week

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Hettie en Gavin/Jan en Corrie

11 September 2014 | Canada, Saanich

Zo, daar zijn we weer want we hebben weer veel te vertellen.

Donderdag 4 september vanuit Parksville vertrokken richting Tofino. Onderweg even gestopt bij Cathedral Grove, een stukje regenwoud met een boom van meer dan 800 jaar oud. Na Port Alberni rijden we de bergen in, slingerdeslinger. Je denkt soms: oei, als dat servies in die kast maar heel blijft! We komen uit op Island West resort in Ucluelet bij het haventje. Als een visser zijn vis schoonmaakt komt er een zeehond bedelen! Na het eten lekker bij het vuurtje gezeten.

Vrijdag 5 september rijden we na het ontbijt eerst naar het strand van Wikkienikie beach ( of zoiets?) , voetjes in de Grote Oceaan. Er ligt veel aangespoeld hout volgens Jan van overal ter wereld vandaan. Dan op weg naar Jan zijn nicht in Port Alberni. Zij viert vanavond haar 65ste verjaardag. Er is nog meer familie uit Nederland over. Het is een gezellige boel bij Gerrie en haar man Dino. 's Middags lopen we nog even naar het haventje. In de namiddag gaan we met zijn allen opgedoft naar de italian hall waar het feest plaatsvind. Er komt allemaal familie, neven en nichten, 67 man sterk. Iedereen moest wat te eten meebrengen. Er is genoeg! En het is superleuk om met die Canadese familie kennis te maken. Het is trouwens bloedheet hier!

Zaterdag 6 september mogen we ontbijten bij Gerrie binnen. De camper stond gewoon voor de deur. Er komen nog wat nichten en kinderen op de koffie en zus Mary, haar man Elisio (Red). We hebben ze allen de groetjes overgebracht van Henk en Jeanne. Rond de middag afscheid nemen van de hele bubs en rijden maar weer. Niet voor niks 4000 km ingekocht. We komen vandaag tot Campbell River, een hele mooie boscamping midden in de natuur, waar we weer vuurtje mogen stoken in de firepit!

Zondag 7 september, zo de helft van onze vakantie zit erop. Hettie en Gavin hebben nog 1 week. Vandaag rijden we een heel stuk Strathcona national park in. Wow, dat is echt mooi! Bergen, meren, bomen, super! We gingen richting Gold River (spreekt tot de verbeelding, Jan kijkt altijd van die tv programma's op Discovery). Komen uit bij Buttle Lake campground, weer zo'n boscamping met droge toiletten (gewoon gat in de grond met hokje eromheen). Jan en ik lopen een hiketrail langs het meer en we zien een slang! Eten maken we op het vuur klaar. Onder de bomen hier is het vrij donker, 's avonds echt de zaklamp nodig om naar de wc te gaan.

Maandag 8 september nemen Jan en ik een ochtendblad in het meer. Brrr, wel koud, gelijk wakker. Na heerlijk ontbijt in de natuur besluiten we een waterval op te zoeken: de lady falls. Mooi! Daarna rijden we weer terug naar Campbell River want we willen nog walvissen spotten. We vinden een prachtig RV park vlak naast een watervliegtuig-vliegveld. Er landen er net een paar als we ons installeren. Gaaf! Uitzicht op de Georgia Strait met passages van cruiseschepen. We reserveren voor 2 nachtjes en morgen gaan we whalewatchen!

Dinsdag 9 september vroeg op want we worden verwacht 9 uur op dok E te zijn in de haven. We krijgen van die michelinman-pakken aan en gaan aan boord van een Zodiac met 2 x 250 pk achterop. Het is prachtig weer en de gids Mario is superenthausiast. Hij laat ons orca's zien en zeeleeuwen, een bold eagle, een humpback whale. We varen 8 uur met hem, krijgen een heerlijke lunch op Stuart island, we zitten met 12 man samen van alle nationaliteiten en het is GENIETEN, mooi hoor zo tussen al die eilanden door gevaren. Tussen een paar eilanden was het zo smal met zoveel stroming dat er heel veel whirlpools ontstonden, zeeleeuwen vinden dat juist heerlijk om in te zwemmen. We krijgen veel uitleg over het leven van de zeedieren en we hebben de indruk dat ze veel respect hebben voor de walvissen want ze komen niet dichter als 100 meter bij ze. Allemaal lekker gekleurd van een dag op het water gaan we 's avonds lekker uit eten in de Moxie Grill in de haven. Daar slaap je lekker op!

Woensdag 10 september is weer een reisdag voor ons, 285 km zuidwaarts gereden tot aan een oceansice RV park waar we even lekker naar het strand kunnen. Vanavond mais op het vuur in de folie, lekker. Morgen rijden we naar de veerboot Schwartzbay, weer naar het vasteland want Hettie en Gavin vliegen zaterdag al weer terug naar Nederland. Time is flying when you are having fun. Dan hebben Jan en ik nog een weekje dus er volgt nog een reisverslag. Foto's zijn niet de mooiste en al op Facebook gezet. Voor de liefhebbers houden we thuis wel weer foto- en video- avondjes

• 11 September 2014 - 19:02

Ma En Jaap:

Mooi verhaal, alleen de plaatsnamen zeggen ons niet zoveel. Moeten al de kaart erbij hebben. Leuke foto's, maar een stel staan op z'n kop!! Ha, h a.

• 11 September 2014 - 19:32

Corrie:

Ja was foutje, foto's op zijn kop, niet helemaal wakker, we staan nu op veerplein van de veerboot, gaan zo weer naar vasteland net onder Vancouver, groetjes xxxx

• 11 September 2014 - 20:45

Cindy:

Ook de klompen zijn mee zie ik Jan :)

• 16 September 2014 - 21:32

Sjenet En Jo:

Zo te zien genieten jullie volop van de vakantie, lekker barbecueën enz. Die walvissen zien er ook imposant uit als ze zo dichtbij zijn. Geweldig hoor. Nog een fijne vakantie verder!!!