De laatste paar dagen - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu De laatste paar dagen - Reisverslag uit Cochrane, Canada van Hettie en Gavin/Jan en Corrie Mitchell/Lubbers - WaarBenJij.nu

De laatste paar dagen

Door: Corrie

Blijf op de hoogte en volg Hettie en Gavin/Jan en Corrie

20 September 2014 | Canada, Cochrane

Zo, de camper opgepoetst van binnen, de koffers alvast gepakt, nog even een verslagje van de laatste paar dagen.

Woensdag 17 september
Als we wakker worden is het buiten koud, ik denk maar 5 graden. Na het ontbijt lopen we een leuk paadje uit het dal omhoog, waar deze camping in ligt. Bovenaan staan een paar joggende dames te zwaaien met hun armen en roepen: a bear, a bear! Inderdaad, aan de overkant van de weg loopt in het park een zwarte beer te wandelen. Wow! Er is een klein supermarktje in dit bergdorp(radium hot springs), dus nemen we wat eten mee. Visitor centre bezocht en winkeltjes gekeken, daarna teruggelopen. Op de camping gaat Jan ff relaxen en ik wandel langs de Sinclair creek die hier midden over de camping loopt naar de Sinclair falls in het Kooteny National Park. Mooi! Bij terugkomst broodje eten en dan rijden we naar de hot springs. Heerlijk badderen in het warme water, omgeven door de bergen. We zien eekhoorntjes in de bomen als we daar dobberen. Onderweg terug nog paar mooie foto's geschoten. Op de camping komen allemaal oude auto's, chrevrolets de camping opgereden, er is hier komend weekend een of ander evenement.

Donderdag 18 september
Ik zag vannacht bij het naar de wc gaan een "skunk" (stinkdier), zo'n grote zwarte kat met een dikke witte streep over zijn rug. Brrr. Na alle ochtendrituelen op pad richting Banff, dwars door Kooteney National Park, wow schitterend is dit. In 2003 was hier grote brand, dit is nog goed te zien. We lopen ook een paadje in naar een gorge (kloof). In Banff parkeren we de auto aan de rand van het dorp en lopen naar de winkeltjes voor nog wat souvenirs. Dan weer verder na een paar uur rijden we tot aan Canmore, hier zetten we de RV eerst op een camping en lopen over een mooi plankenpad langs de Spring creek naar Mainstreet want daar is een farmer's Market en leuke winkeltjes. Als we een grill restaurant zien kijken we mekaar aan: we gaan vanavond niet koken! Lekker uit eten geweest dus. Voldaan konden we nog net teruglopen naar de camping!

Vrijdag 19 september
Voor 7 uur wakker dus ook vroeg al op de weg richting Calgary. Dag bergen! We hopen jullie nog eens terug te zien! Met een dik uur rijden zijn we bij Cochrane Spring Hill RV park. De mevrouw bij de office laat ons weten hoe we bij de Bass Pro shop moeten komen in winkelcentrum CrossIron mills, dit is een hele grote outdoor- en huntingshop. En dit is echt een snoepwinkel voor Jan: allerlei wapens, campingspullen, visspullen. Overal langs de wand hangen opgezette dieren, bij de entree allemaal geweien, zelfs een aquarium en een watervalletje, prachtig ingericht met oude spullen. Ook het winkelcentrum zelf verdient wat van onze aandacht. Lekker broodje bij de Subway gegeten. En dan is het tijd om terug te keren naar de camping voor wat poetswerk binnenin en wat gegoochel met spullen pakken in de koffers. We zitten 35 km van de campermaatschappij, voor Canadese begrippen een schijntje. En morgen dus terugvliegen, dank voor al jullie goede reiswensen.

Alvast maar wennen aan : geen slide meer in of uitdoen, geen sanidump legen, geen waterpomp aanzetten voor een klein piesje onderweg, geen boiler aanzetten voor de afwas. Geen mooie vergezichten, geen wificode vragen, of loonies voor de douche

• 22 September 2014 - 09:26

Cor Lanser:

Alweer een ervaring rijker, die pakken ze je niet meer af.
    Bedankt voor jullie verslagen en foto,s.
    En op de MA-run zag ik jullie zoon stoer op Brutus rijden.